best2

Saturday, July 16

gelak getawa kejap

 
Seorang wanita menolong sorang mangsa kemalangan di tgh kerumunan org ramai. Tiba-tiba seorang lelaki menghampirinya dan berkata dgn kasar...
"Puan ketepi! Biar saya yang buat..saya baru saja tamat kursus rawatan cemas!"

Wanita itu ketepi dan memandang lelaki melakukan tugasnya. Jelas lelaki itu belum begitu mahir.. Lalu..dgn tenang wanita itu berkata.

"Kalau saudara perlukan seorang doktor, saya ada di sini.
 ..........................................................................................................
Sepasang suami isteri telah berselisih faham dan tak
bertegur sapa. Pada suatu mlm si suami telah menulis satu nota...

" KEJUTKAN SAYA PUKUL 6.30 PAGI "

.....dan meletakkan nota itu di sisi isterinya yang sedang tidur. Keesokan harinya sisuami terjaga dari tidur dan mendapati jam di dinding telah menunjukkan pukul 8.00 pagi. Didapati di sisinya terdapat satu nota bertulis

" BANG, BANGUN BANG..SUDAH PUKUL 6.30 PAGI "
 ..............................................................................................................................................................
Doktor: Amir, awk ada masa 2 mggu lagi utk hidup.
"Tapi Doktor," Amir menjawab, "Saya merasa sihat, Hal ini tak mungkin benar. Apakah yang boleh saya lakukan?"

Setelah beberapa saat, doktor bkata, "Ya, awk mungkin boleh ke spa yg baru di hujung jalan ini dan mandi lumpur setiap hari".

...Amir bersmngt bertanya, "Dan itu akan sembuhkan saya?"

"Tidak," jawab doktor, "tapi itu akn buatkan awk terbiasa dgn tanah."

No comments:

Post a Comment